Alusta városában a Pesterzsébeti Karate Egyesület sportolói
2013. June 26. 21:07

A testvérvárosi kapcsolatok keretein belül Alusta város meghívására Harsányi László vezetésével a pesterzsébeti karate egyesület sportolói és néhány idős, de lelkes pesterzsébeti lakos 2013.06.14 -21 -ig Alustába utazott.
Profight: Karate ruhák széles választéka!

A delegáció vezetője és tolmácsa Perecz László a kerületi Ukrán Nemzetiségi Önkormányzat elnök helyettese volt. A 36 órás utazás után megérkeztünk a Krímbe Alusta városába, ahol a helyi sportkomplexum szállodájába kerültünk elhelyezésre. Másnap egy baráti versenyen vettek részt a versenyzőink, akik eredményesen szerepeltek.

Edzőtábor Alustában Harsányi Lászlóval
Harsányi Lászlóval...

A következő napon megismerkedtünk Alustával és a tenger partjával, ami csodálatos volt. A környéken tett kirándulások alatt meggyőződhettünk a Krím félsziget szépségeiről. A kirándulások alatt megtekinthettük a helyi óriási akváriumot, benne a különböző tengeri állatokkal. Elvittek minket egy delfináriumba is ahol delfinek mutattak be káprázatos produkciókat. Eddig is tudtuk, hogy a delfinek roppant intelligensek, de látni is őket egész más volt. A város Pionír Táborának (nyári napközis táborának) strandját használtuk lubickolásra.

Edzőtábor Alustában
Ünnepélyes megnyitó

A gyerekeink nagyon élvezték a gyönyörű tengerparti környezetben lévő tábort és annak tengerparti strandját. A helyi emberek nagyon kedvesek, barátiak és segítőkészségek voltak velünk mind végig. Hazafelé jövet megálltunk a munkácsi várat megnézni és a vár udvarán egy rövid történelem óra keretein belül emlékeztünk a Zrinyi Ilonára, II. Rákóczi Ferencre és a szabadságharcra.

Edzőtábor Alustában: A Magyar csapat
Kiválóan szerepelt a magyar csapat

A testvérvárosi program fárasztó volt, de elérte célját, sport, kulturális és történelmi témákkal kitöltésre került. A gyerekek és a kerületi kísérőink élményekkel gazdagon tértek haza kerületünk hírnevét öregbítve.